Bestuursleden gezocht

Actieve en gezellige GroenLinks afdeling Lelystad zoekt nieuwe enthousiaste bestuursleden. Binnen het bestuur van GroenLinks Lelystad is een vacature voor een voorzitter en een algemeen bestuurslid.

Het bestuur van GroenLinks Lelystad bestaat op dit moment uit 3 personen: een penningmeester, een secretaris en een algemeen bestuurslid. Graag maken wij het bestuur weer compleet tot vier of vijf vaste bestuursleden, die samen de afdeling GroenLinks Lelystad draaiende houden.

Wat doet het bestuur?

Het partijbestuur zorgt voor de continuïteit van de partij, betrekt de leden en sympathisanten bij wat er lokaal gebeurt, o.a. via bijeenkomsten en nieuwsbrieven, is verantwoordelijk voor de uitvoering van verkiezingscampagnes, beheert het budget en onderhoudt het contact met andere GroenLinks-afdelingen, op lokaal, provinciaal en landelijk niveau.

Het bestuur vergadert gemiddeld eens in de zes weken, en schuift ook af en toe aan bij het overleg van de gemeenteraadsfractie.

De voorzitter

Als voorzitter van het bestuur zijn je taken:

• Voorzitten van de algemene ledenvergadering

• Voorzitten van de bestuursvergadering

• Naar buiten treden namens de afdeling

• Contactpersoon naar de pers

Daarbij zijn wij op zoek naar iemand met de volgende kwaliteiten:

• Je neemt makkelijk de leiding

• Je kunt goed presenteren

• Je bent een netwerker

• Vanzelfsprekend heb je sympathie voor GroenLinks. Het is geen must om al lid te zijn van GroenLinks, maar je moet het uiteraard wel worden.

Algemeen bestuurslid

Als algemeen bestuurslid liggen je taken niet vast, maar zal dat in overleg met de rest van het bestuur worden bepaald.

De procedure

Interesse, of wil je meer informatie? Neem contact op met het bestuur van GroenLinks Lelystad, Andries de Vries, waarnemend voorzitter via adevries.lelystad.groenlinks@gmail.com of 06-42872165.

Kandidaten die na een gesprek geschikt worden bevonden, draaien eerst tenminste twee maanden mee in het bestuur als aspirant-lid. Wanneer dit wederzijds bevalt, worden zij aan de ledenvergadering voorgedragen als permanent bestuurslid voor een periode van tenminste twee jaar.