Paardenweide

Perikelen rond een paardenweide

Niet altijd wordt even slagvaardig gehandeld n.a.v. initiatieven van burgers. Op 1 november j.l. sprak mevr. Van Geel op een indrukwekkende manier in n.a.v. mishandeling van haar paard op de paardenweide aan het Wold.

Het was niet alleen een emotioneel betoog. Zij kwam ook met een oplossing: verlichting aanbrengen langs het fietspad dat vlak langs de paardenweide loopt. Op 10 november antwoordde het college haar. “Op basis van beleidsuitgangspunten en precedentwerking is het college niet voornemens dit verzoek te honoreren”, was de mededeling.

Het was voor GroenLinks op 6 december aanleiding om vragen te stellen. Wij bestreden de argumentatie van het college, meldden dat we overwogen om zelf met een voorstel te komen en vroegen om een heroverweging. De wethouder antwoordde dat hij nog in gesprek zou gaan.

De vrijdagmiddag erna bereikte ons het bericht dat het college nu wel bereid is, in combinatie met wat zelfwerkzaamheid van de betrokkenen de noodzakelijke verlichting te plaatsen. Het oorzakelijk verband met onze vragen? Ach, het belangrijkste is dat gebeurt wat nodig is, voor de veiligheid van bewoners en dieren.

Hier een link naar de berichtgeving hierover bij Omroep Flevoland: http://www.omroepflevoland.nl/nieuws/142369/lelystad-paardenweide-woldpark-krijgt-verlichting

Sjaak Kruis,

Fractievoorzitter GroenLinks