GroenLinks nodigt actieve Lelystedelingen en actieve Lelystadse organisaties uit voor een Wereldcafé op donderdag 6 maart aanstaande.

Datum: 6 maart 2014
Tijdstip: 20:00
Locatie: De Wisselwinkel (het pand van Meeuwsen), De Wissel 25, Lelystad

Een café is een plek waar in een ontspannen sfeer aan tafel de grootste problemen van de wereld en van de stad in ‘no-time’ worden opgelost. In een soortgelijke setting wil GroenLinks Lelystad met genodigden, onder het genot van een hapje en een drankje, voor GroenLinks Lelystad belangrijke thema’s voor de komende jaren nader uitwerken. Onze hoofdthema’s zijn: Veranderende samenleving – veranderende gemeente, Mensen maken veelkleurig Lelystad, De buurt is van haar bewoners, Breng zorg dichtbij de mensen, Trots op duurzaam Lelystad en Een (be-)levendig Stadscentrum. Bijgevoegd treft u per hoofdthema iets meer uitleg. Voor ons hele verkiezingsprogramma verwijzen we graag naar onze website www.lelystad.groenlinks.nl.

Om de thema’s nader uit te werken nodigen we Lelystadse organisaties, die met deze thema's te maken hebben, uit om met ons aan de cafétafel in gesprek te gaan. De gesprekken worden gehouden aan cafétafels in groepjes van 6-8 mensen. Ze worden geleid door tafeldames en -heren. Er worden 3 rondes gehouden, na elke ronde schuiven de groepjes door naar een volgende tafel.

De resultaten van deze eerste wereldcafé bijeenkomst gaan we gebruiken om onze koers voor de komende gemeenteraadsperiode mede vorm te geven. Zo weten we immers beter hoe de maatschappelijke partners van de gemeente tegen de verschillende onderwerpen aankijken!

We zijn van plan om het niet bij één cafébijeenkomst te laten, de bedoeling is om één à twee keer per jaar bij elkaar te komen in deze setting om over verschillende thema’s te praten.