Zoals u weet is Groen Links een echte openbaarvervoer partij. We hebben ons dan ook intensief bemoeid met de aanbesteding van het busvervoer in Lelystad. De rare fout daarin wat betreft de bereikbaarheid van Atol plaza was ons een doorn in het oog! We houden wat betreft de ontwikkelingen goed de vinger aan de pols.

Maar ook wij raken af en toe in verwarring. Wethouder Wout Jansen heeft vorig jaar keurig de veranderingen in de lijnvoering waartoe de raad had besloten laten uitvoeren. In september 2012 ging die nieuwe lijnvoering in. Op 1 februari j.l. troffen wij de situaties aan die met bijgevoegde foto’s treffend worden geschetst. Wij weten het niet meer. Welke bushalte is de echte? Is de juiste oplossing situatie A of toch situatie B? (Zie bijlagen!)

En uiteraard geen quiz zonder prijzen.

Niet één, maar twee hoofdprijzen:

Onder de goede inzenders verloten wij twee exemplaren van de nationale fietsknooppuntenkaart, een andere hobby van ons, want helaas is Lelystad nog een van de heel weinige witte vlekken op die kaart.