Het was even het best bewaarde geheim van Lelystad…

Vanaf zaterdag 8 februari is GroenLinks Lelystad zes weken lang - tot en met de verkiezingen op 19 maart - te vinden in de Wissel. De partij opent daar een WisselWinkel. Ze levert hiermee daadwerkelijk een bijdrage aan een bruisender stadscentrum. Met de feestelijke opening van de GroenLinks WisselWinkel door lijsttrekker Sjaak Kruis start GroenLinks Lelystad de campagne voor de gemeenteraadsverkiezingen. Iedereen is van harte welkom in de Wissel 25 (voorheen Meeuwsen) om deze campagnestart mee te maken, op zaterdag 8 februari, 14.00 uur.

De WisselWinkel is tijdelijk en daarmee een heuse ‘pop-up store’! De WisselWinkel wordt veel meer dan een ontmoetingspunt voor onze potentiële kiezers. Het wordt een plek:

·         om spullen te ruilen of te schenken

·         voor workshops en bijeenkomsten

·         voor mensen die er even willen werken

·         voor talrijke sociale en culturele initiatieven

De belangrijke thema’s in het verkiezingsprogramma van GroenLinks Lelystad zijn: Schone energie, Duurzame werkgelegenheid en ondernemerschap, Deeleconomie en Levendig stadscentrum. En die willen we laten zien in de WisselWinkel!

In de WisselWinkel bieden we ruimte aan initiatieven op deze terreinen om zo in gesprek te komen over de kansen en mogelijkheden om echt iets te doen. Het is in onze ogen een prachtige manier om ideeën los te maken voor de revitalisering van het stadscentrum. Daartoe komt de ideeënmuur, waarop iedere bezoeker zijn/haar gedachten over een levendig stadscentrum kan delen. Deze ideeën zullen we na 19 maart aanbieden aan het nieuwe college. De GroenLinks fractie zal zich dan inzetten om de revitalisering van het stadscentrum op de agenda te houden de komende jaren!

Tal van activiteiten staan op het programma voor de komende weken, zoals een workshop over Zonnepanelen en een workshop over Kunstzinnige Therapie. De WisselWinkel heeft een stamtafel voor wie een praatje wil maken of meer wil weten over GroenLinks. GroenLinks gemeenteraadskandidaten houden er spreekuur en er komt een openbare boekenkast voor ‘zwerfboeken’.  Er komt een inzamelpunt voor de voedselbank en een ruilpunt van het Schenkhoek initiatief (zie Facebook). We hebben ook een aantal werkplekken voor wie wil!

Activiteiten en openingstijden worden wekelijks bekend gemaakt via de website en via de Facebook pagina van GroenLinks Lelystad en op het uithangbord aan de voorkant van het pand.

Het campagneteam nodigt inwoners van Lelystad uit om de komende weken binnen te lopen. De WisselWinkel is in overleg beschikbaar als werkruimte, expositieruimte of workshopruimte.

Wie zelf een idee heeft voor een activiteit kan contact opnemen met  rterbijhe.lelystad.groenlinks@gmail.com, de lokale campagneleider.