In de ‘Structuurvisie Locatiebeleid 2013-2025’ wordt de Flevokust bestemd voor met name zware industrie. Dit nieuw geplande bedrijventerrein ligt direct naast het gebied in Lelystad-Noord dat bestemd is voor biologische landbouw. Deze visie wordt nu besproken en binnenkort vastgelegd door de gemeenteraad. Tenzij de gemeenteraad deze visie wijzigt en zorgt voor betere plannen voor dit gebied, en betere buren voor de bestaande (biologische) landbouwers.

Het huidige plan Flevokust heeft zeer grote risico's van milieutechnische en financiële aard (zie onze eerdere berichtgeving). Bovendien levert het imagoschade op voor bestaande bedrijven en voor Lelystad. Een nieuw plan voor Flevokust dat rekening houdt met de buren en “schoon” werk voor Lelystad oplevert, is dringend gewenst!

“De Stek”, biologisch landbouwbedrijf aan de Jupiterweg, is een petitie gestart onder het motto ‘Houd Flevokust groen en blauw’, een statement dat GroenLinks van harte onderschrijft, zie ons verkiezingsprogramma elders op deze site! GroenLinks Lelystad roept u op deze petititie te tekenen! U kunt dat doen door op deze link te klikken: http://houdflevokustgroenenblauw.petities.nl/ of te kopieren in je browser. Of kijk op www.desteklelystad.nl